Treeni, ravinto ja hyvinvointi -verkkovalmennus äideille

Tällä 5-viikon kurssilla otetaan askelia kohti vahvempaa kehoa, terveellisempiä ruokailutottumuksia ja elämäniloa.

Jatkokurssi Kuntouta keskivartalo -valmennukselle

Tämä kurssi toimii luonnollisena jatkona Kuntouta keskivartalo -äitikurssille, mutta toki voit osallistua tälle kurssille, vaikka et Kuntouta keskivartalo -kurssia olisi käynytkään, jos koet, että keskivartalosi on kunnossa ja tunnet voivasi tehdä jo hieman kokonaisvaltaisempaa, haastavampaa treeniä ja olet valmis tekemään pieniä muutoksia jokapäiväisiin elämäntapoihisi.

Kolme teemaa:

  • Liikunta
  • Ravinto ja
  • Henkinen hyvinvointi, mihin kuuluvat omat rauhoittumis- ja latautumishetket, parisuhteen hyvinvointi sekä seksuaalisuus.

Tavoitteena terveet elämäntavat, treeni osaksi arkea ja energiaa vauva-arkeen

  • Vahvistaa lihasvoimaa kokonaisvaltaisesti koko kehossa siten, että saat lihaskuntoharjoitukset helposti ja vaivattomasti osaksi arkea.
  • Lisätä liikkuvuutta ja ehkäistä jumeja yksinkertaisilla, missä tahansa tehtävillä liikkuvuusharjoituksilla.
  • Varmistaa, että syömisesi tukee jaksamistasi arjessa ja teet terveellisiä valintoja syömiesi ruokien suhteen.
  • Oppia rentoutumaan ja ottamaan pieniä rauhoittumishetkiä kiireisen lapsiarjen keskellä. Tämä auttaa kohti sisäistä hyvinvointia, eli sitä, että voit hyvin ja viihdyt kehossasi & sinulla on hyvä olo itsestäsi ja elämäntilanteestasi.
  • Lisätä tietoa siitä, kuinka seksuaalisuus muuttuu raskauden ja synnytyksen seurauksena. Tämän seurauksena osaat ottaa huomioon kehosi muutokset ja olla ymmärtäväinen ja lempeä sekä itseäsi että puolisoasi kohtaan.

Kuten Kuntouta keskivartalo -kurssilla, tämänkin kurssin tarkoitus on antaa sinulle energiaa, ei viedä sitä. Tämän vuoksi kaikki kurssin harjoitukset on suunniteltu siten, että ne eivät vie liikaa aikaa ja voit tehdä ne missä vaiheessa päivää tahansa, silloin kuin sinulle parhaiten sopii.

Hinta 89 euroa. Osta kurssi tästä!

Turvallinen treeni raskauden jälkeen

Yksi useimmiten kysyttyjä kysymyksiä on millaista treeniä on turvallista tehdä raskauden jälkeen ja koska voi aloittaa juoksun tai rankemman lihaskuntoharjoittelun. Mitään yksiselitteisiä aikoja valitettavasti ei voi antaa, mutta äitikursseillamme etenemme siten, että lähdemme keskivartalon kunnosta ja kontrollista, mitä tälläkin kurssilla tulemme vahvistamaan, ja etenemme nousujohteisesti pikkuhiljaa kohti haastavampia liikkeitä. Kaikkiin liikkeisiin on ohjeet ja tämän kurssin liikkeet voit tehdä yhtä aikaa liikevideoiden kanssa, tekniikkaasi tarkkaillen.

Huomio keskikehoon

Vuosien valmennuskokemus on osoittanut, että yleisin virhe raskauden ja synnytyksen jälkeen treeniä aloitettaessa on se, että treenataan liian kovaa. Tämän asian taklaamme etenemällä kehoa kuunnellen ja aktivoimalla niitä lihaksia ensin, jotka ovat kehon aktivoitumisjärjestyksessä ensimmäisinä. Keskikehoon on syytä aina kiinnittää erityistä huomiota, sillä se joutuu raskauden ja synnytyksen aikana kovalle koetukselle ja usein voimien ja vahvuuden palautuminen saattaa viedä aikaa. Mutta säännöllisellä, pitkäjänteisellä harjoittelulla saamme lähes aina huikeita tuloksia, joten kurssin aikana vahvistetaan kehoa treenillä ja ravinnolla ja suunnataan kohti terveempää tulevaisuutta yhdessä!

Liikkuvuus ja lihaskuntoharjoittelu osaksi arkea

Vauvan nosteleminen ja kantaminen, niin hyvää hyötyliikuntaa kuin onkin, saattaa myös rasittaa selkää ja jumittaa niskan ja hartioiden lihaksia. Kehon liikkuvuuden ylläpitäminen esimerkiksi kevyillä liikkuvuusliikkeillä ja venyttelemällä on helppoa kotiliikuntaa, jota voi, samoin kuin lihaskuntoharjoittelua, tehdä pienissä erissä pitkin päivää. Lihaksia on helppo vahvistaa kotikonstein, rasitusta pikku hiljaa lisäten.

Vauva vie paljon huomiota, jolloin äidin oma hyvinvointi saattaa unohtua. Liikunta on mainio syy ottaa omaa aikaa vauva-arjen keskellä, sillä liikunta tekee hyvää sekä keholle että mielelle. Samaan aikaan kun äidin kunto kohenee, on koko ajan kasvavan vauvankin hoito helpompaa.

 

Vauvakilot pois pysyvillä ruokailutottumuksilla. Säännöllinen ruokarytmi ja hyvät ruoka-aineet 

Ravintoasioissa tulemme keskittymään perusasioihin ja hyvien ruoka-aineiden lisäämiseen ruokavalioomme. Usein jo nämä tekevät ratkaisevan muutoksen energiaamme, oloomme ja esim. suolistomme hyvinvointiin. Lisäksi perusasioiden on oltava ensin kunnossa ennen kuin pieniä yksityiskohtia kannattaa lähteä hiomaan huippuunsa. Niin treenissä kuin ravinnossakin.

Paras tapa tehdä muutoksia ruokavalioon on muuttaa ruokailutottumuksia pysyvästi terveelliseempään suuntaan vähäkalorisen dieettiruokavalion sijaan. Nopeasti laihdutetut kilot palaavat helposti takaisin ja ns. "jojolaihduttamisen" jälkeen jokaisen kerran jälkeen kilot istuvat kehossa hieman edellistä tiukemmin.

Vauvan kanssa epäsäännöllinen rytmi altistaa helposti napostelulle. Pitkin päivää naposteleminen voi tuoda huomaamatta reilusti lisäkaloreita, ja lisäksi se vahingoittaa hampaita. Napostelua hillitsee parhaiten säännöllinen ruokarytmi. Jos huomaat paikkaavasi lyhyeksi jääneitä yöunia epäterveellisillä herkuilla, hanki herkkujen tilalle vaikkapa hedelmiä tai proteiinipitoisia välipaloja. Liikunnasta ja terveellisestä ravinnosta saamallasi energialla puhtia riittää tehdä kaikella tavalla parempia ja hyvää oloa lisääviä valintoja arjessa.

Pienilläkin rauhoittumishetkillä on suuri merkitys

Vauva- ja lapsiperhearki on hyvin usein hektistä ja äidille ei välttämättä jää paljoa omaa aikaa. Omilla, pienilläkin latautumishetkillä on suuri merkitys hyvinvoinnin (sekä yöunien!) kannalta. Rauhoittuminen ja omaan kehoon keskittyminen opettaa myös kuulostelemaan omia tuntemuksia paremmin, sitä, mitä keho juuri tällä hetkellä kaipaa. Mieli ja keho ovat yhteydessä toisiinsa, joten mielen hyvinvointi = kehon hyvinvointi ja päinvastoin.

Tällä kurssilla opettelemme pienin mentaaliharjoituksin ottamaan aikaa ja rentouttamaan kehoamme. Näillä harjoituksilla on suuri vaikutus itsetuntemuksen lisäksi myötätuntoon, sekä vanhemman ja vauvan välisen, palkitsevan vuorovaikutuksen kehittymiseen.

Rakkaus, seksi ja parisuhde raskauden jälkeen

Parisuhde ja seksielämä saattavat olla hyvin erilaisessa tilanteessa raskauden ja synnytyksen jälkeen. Kurssilla vierailee seksuaaliterapeutti, jonka kanssa pohdimme parisuhdetta ja seksiä ja sitä, kuinka kaiken keskellä voimme vaikuttaa parisuhteeseen ja ylläpitää sitä. Ja kuinka kohdata oma keho ja seksuaalisuus raskauden ja synnytyksen jälkeen.

seksi synnytyksen jälkeen

Valmentajat

Valmentajanasi ja tukenasi koko valmennuksen ajan toimii äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer ja Nordic Fit Maman perustaja, Riina Laaksonen (alla kuvassa).

Jotta voisimme tarjota sinulle mahdollisimman paljon tietoa ja parhaan mahdollisen kokonaisuuden hyvinvointiasi ajatellen, kurssilla on mukana asiantuntijoita,  ravintoneuvoja Solja Kemppi sekä seksuaaliterapeutti Pauliina Flang. He ovat molemmat myös äitejä.

Riina Laaksonen

Kaikessa kurssin materiaalissa on huomioitu lapsiperheen elämäntilanne ja se, että aikaa ja resursseja ei välttämättä ole rajattomasti.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Hinta: 89 euroa. Osta kurssi tästä!

HUOM! VOIT MAKSAA MYÖS LIIKUNTAEDULLA.

Meille käy maksuvälineinä Smartum, Edenred, ePassi ja Eazybreak. 

Smartum-saldo, Edenred, ePassi & Eazybreak:
Etsi palveluntarjoajan verkkopalvelusta palveluntarjoajaksi Nordic Fit Mama tai Hyvinvointistudio Lupaus. Maksa suoritus ja lähetä kuitti/ruutukaappaus ostosta sähköpostitse info(at)nordicfitmama.fi Sinulle lähetetään paluupostissa linkki valmennukseen.

Smartum- tai muut fyysiset setelit:
Voit lähettää allekirjoitetut setelit ja tiedon minkä kurssin haluat ostaa postitse osoitteeseen:

Riina Laaksonen / Nordic Fit Mama
Purjeentekijänkuja 5 A
00210 Helsinki
Laita asiasta meiliä info(at)nordicfitmama.fi. Kun setelit ovat perillä, sinulle lähetetään linkki valmennukseen.

Liity Nordic Fit Mama yhteisöön