Miten aloittaa treeni synnytyksen jälkeen? - Nordic Fit Mama
15298
post-template-default,single,single-post,postid-15298,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Miten aloittaa treeni synnytyksen jälkeen?

Miten aloittaa treeni synnytyksen jälkeen?

Meiltä kysellään paljon, kuinka aloittaa treeni synnytyksen jälkeen. Yleisin virhe, mitä tehdään treeni aloitettaessa on se, että treeni aloitetaan liian kovaa. Tästä saattaa seurata ikäviä vaivoja, jotka laskevat elämänlaatua huomattavasti (virtsan- tai ulosteenkarkailu, laskeumat, selkäkivut…). Kuitenkin turvallisella, tarkoituksenmukaisella harjoittelulla voidaan auttaa kehoa palautumaan synnytyksestä ja päästä ikävistä vaivoista eroon. Miten sitten aloittaa turvallisesti?

Tein videon useimmiten kysytyistä kysymyksistä ja niiden vastauksista. Videolla vastaan mm. seuraaviin kysymyksiin:

  • Kuinka pian synnytyksen jälkeen voi alkaa treenaamaan?
  • Kuinka kauan kehon pitää antaa palautua synnytyksestä?
  • Lantiopohjalihaksista sanotaan, että niitä kannattaa treenata ennen synnytystä ja sen jälkeen, pitääkö tämä paikkansa?
  • Kuinka tärkeänä asiana pidät lantiopohjalihasten treeniä?
  • Jos on aloittanut vatsalihastreenit vaikka kärsii vatsalihasten erkaantumasta, voiko erkaantuman saada vielä kuntoutettua? Ja onko se työlästä?
  • Minkälaista treenia suosittelet vasta synnyttäneelle, joka ei ole treenannut koskaan?
  • Voiko treenejä tehdä vauvan kanssa?
  • Ovatko harjoitukset hankalia aloittelijalle?
  • Mistä ammentaa motivaatiota treeniin ja terveelliseen elämään?

Jos mieleen tulee vielä muita kysymyksiä, autamme mielellämme: info@nordicfitmama.fi

Ja vielä ehtii mukaan huikean suosion saaneelle Kuntouta keskivartalo -äitikurssillemme, jota lähes 100% kävijöistä suosittelee myös ystävilleen! Aloitamme ma 15.1. Muutama paikka vielä jäljellä. <3

<3 Riina

Nordic Fit Mama
info@nordicfitmama.fi